Focum
Focum
het antwoord op uw vraag
focum-02n-1280x615
focum-03n-1280x615

“Focum weet hoe belangrijk klantinformatie is voor mijn bedrijf”

"Door Focum is de klantacceptatie binnen mijn bedrijf geoptimaliseerd"

"Focum helpt ons om de juiste klanten te vinden"

"Ondersteuning in de gehele order to cash cyclus"

"Minder onbetaalde facturen, dankzij Focum"

"Maximaal rendement uit uw klantrelatie"

Vergroot uw datakennis

Meer weten over data, marketing en creditmanagement? Lees dan de nieuwste berichten van Focum en vergroot uw kennis. Onze experts schrijven continu interessante berichten vol met informatie over het gebruik en beheer van data. Zo leert u hoe u effectief data inzet om het resultaat van uw bedrijf te verbeteren. 

Altijd op de hoogte blijven? Meld u dan aan voor onze nieuwsbrief of volg ons op LinkedIn

SmartPurchase op It's All About Digital event 2017

17 november 2017
new_Smartpurchase Worldline Social share aangepast

Op 7 november presenteerde Focum over SmartPurchase op het Worldline It's All About Digital event 2017. Tijdens één van de breakout sessies presenteerde Frank Buitenhuis en Luc Kitslaar over SmartPurchase.


Lees meer

Verklaring van Focum

24 oktober 2017
E-mailadressen verzamelen

ten behoeve van een publicatie over handelsinformatiekantoren


Lees meer

Introductie: Joep Hamers

03 oktober 2017
Joep2-2

Vanaf augustus 2017 wordt ons team versterkt door een nieuwe medewerker, Joep Hamers. Onze nieuwe collega stelt zichzelf graag aan u voor.


Lees meer

Revolutie in de paymentsector

03 oktober 2017
Blokje websitel_001-1

Het betaalproces vormt vanzelfsprekend een belangrijk onderdeel in retail en moet eigenlijk zo eenvoudig mogelijk, bijna seamless, verlopen. In deze Ronde Tafel Sessie van Online Retailer staat de paymentsector centraal. De experts aan tafel komen tot de verrassende conclusie dat er de laatste jaren eigenlijk niet zo gek veel is veranderd in de paymentsector. De komende vijf jaar daarentegen wordt het veel spannender. Staan we aan de vooravond van een revolutie?


Lees meer

Conversie verhogen met persoonlijk drogisterij advies en betaalgemak

25 september 2017
drogistnl2-2

De drogisterijmarkt beweegt flink. Waar in de winkelstraten de grote ketens domineren en kleine drogisterijen hun winkel sluiten, groeit de sector online enorm. Voor Jacco Luijk en zijn vrouw Miranda, eigenaren van Drogist.nl, is het de dagelijkse praktijk. Hoe onderscheid je je en waarmee ontzorg je de klant?


Lees meer

Klanten binden met een goed retourbeleid

27 juni 2017

Wie een webshop heeft, weet dat het erbij hoort: retouren. Steeds vaker sturen consumenten producten terug. Ze bestellen een artikel in meerdere maten, verschillende kleuren of het artikel voldoet niet aan de verwachtingen. Een frustratie voor veel retailers. Toch kunt u profiteren van een goed ingericht retourbeleid.


Lees meer

Sterke merken combineren voor succes

15 juni 2017
Partnermarketing

Nieuwe klanten vinden via een ander bedrijf? Bedrijven die elkaars diensten aanvullen, zijn goede partners in de marketing. Denk bijvoorbeeld aan de samenwerking tussen Spotify en Uber of Disney en YouTube, bedrijven wiens diensten elkaar goed aanvullen. Een dergelijke samenwerking is een slimme zet. Door de handen in een te slaan, verdubbelt u uw bereik.


Lees meer

Data: de digitalisering van het individu

23 mei 2017
Digitalisering data

Data. We kunnen er tegenwoordig niet meer omheen. Data is overal en wordt ‘gevangen’ door slimme software. Retailers worstelen echter vandaag de dag met de grote hoeveelheden aan data. Ze zien door de bomen het bos niet meer. Hoe ga je om met de diversiteit aan soorten, maten en hoeveelheden aan data? En als het even kan op een legale manier. Op die vragen proberen de heren aan tafel een duidelijk antwoord te formuleren.


Lees meer

Twijfelende klant laten converteren met AchterafBetalen

16 mei 2017
Baby Plus

De e-commerce markt is ontzettend dynamisch en snel veranderend. Dat vraagt om veel inzet, creativiteit en aanpassingsvermogen van een retailer. Tim van Haaster, eigenaar van Baby Plus, weet dat als geen ander. Hij vertelt over het online ondernemen, de uitdagingen die op zijn pad komen, hoe ze de klantbeleving steeds verder verbeteren en over hoe AchterafBetalen een serieuze bijdrage kan leveren in de conversie.


Lees meer

Achteraf betalen: wel of niet uitbesteden?

27 maart 2017
Achteraf betalen uitbesteden-1

Steeds meer webshops bieden achteraf betalen aan. Het is wettelijk verplicht en verhoogt de conversie. Toch ziet menig webshopeigenaar de bui al hangen: debiteuren die niet betalen en investeringen in nieuwe processen en systemen. Uitbesteding biedt dan uitkomst. Maar hoe ver gaat u in het overdragen van uw waardevolle klanten aan een ander?


Lees meer

Focum spreekt op Huurincasso Congres 2017

17 maart 2017

Op dinsdag 28 maart 2017 vindt het Huurincasso Congres plaats. Tijdens deze dag verzorgt Focum een interactieve sessie over de toepassing van data driven creditmanagement in de huursector. Benieuwd naar de mogelijkheden? Kom langs en bezoek ons op onze stand!


Lees meer

Help, mijn incassopartner is failliet!

14 februari 2017
Incassobureau failliet

Incassobureaus en deurwaarders die failliet gaan, het komt steeds vaker voor. Heeft u zich wel eens afgevraagd wat er gebeurt bij een faillissement van uw incassopartner? Wie niet snel handelt en zijn vorderingen veiligstelt, kan onnodig extra schade oplopen.


Lees meer

Nieuwe ePrivacy Verordening: wat zijn de gevolgen?

31 januari 2017
ePrivacy Verordening

Op 10 januari 2017 heeft de Europese Commissie een wetsvoorstel gepubliceerd voor een nieuwe ePrivacy Verordening. Het voorstel bevat een aantal ingrijpende veranderingen, waaronder het opt-in maken van alle elektronische marketingkanalen en het aanpassen van de cookiemelding.


Lees meer

E-mailadressen verzamelen? Denk aan koop

24 januari 2017

E-mail is een van de effectiefste marketingmiddelen. Maar, u moet wel e-mailadressen hebben om uw aanbiedingen naartoe te sturen. E-mailadressen verzamelen is vanwege wetgeving een steeds grotere uitdaging. Toch zorgt een strengere wetgeving voor een positieve verandering in de markt. Maar hoe verzamelt u dergelijke kwalitatieve e-mailadressen?


Lees meer

NVH positief over oprichting meldpunt datagebruik

13 januari 2017
NVH

De Consumentenbond start een meldpunt voor het gebruik van data. Hiermee richten zij zich specifiek op de toepassing van data bij klantacceptatie. De Nederlandse Vereniging van Handelsinformatiebureaus (NVH) staat positief tegenover de oprichting van dit meldpunt.


Lees meer

Focum aanwezig op Webwinkel Vakdagen 2017

13 januari 2017

Op woensdag 18 en donderdag 19 januari 2016 vindt de elfde editie van de Webwinkel Vakdagen plaats in de Jaarbeurs te Utrecht. Ook Focum is dit jaar weer aanwezig. Bent u geïnteresseerd in e-commerce? Dan mag u dit evenement niet missen! U vindt Focum op stand 09.


Lees meer

De e-commerce trends in 2017: succesvol ondernemen

12 januari 2017
E-commerce trends 2017

Predictive analytics, mobile commerce, elektronische identificatie: de wereld van de e-commerce verandert ontzettend snel. In de e-commerce zet men de klant centraal, nog meer dan in andere sectoren. Dit is ook terug te zien in de trends voor dit jaar.


Lees meer

Debt sales: wat is mijn portefeuille waard?

30 november 2016

Debt sales, oftewel het verkopen van vorderingen, is in Nederland nog relatief onbekend. De verkoop van portefeuilles hoeft niet alleen voorbehouden te zijn aan de grote banken, ook voor niet financiële organisaties kan het een interessante optie zijn. Het zorgt voor een betere cashflow en verlaagt de administratieve belasting in uw organisatie. Maar, hoe weet u wat uw portefeuille waard is?


Lees meer

aanmelden nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws!

Aanmelden