Focum
Focum
het antwoord op uw vraag

“Focum weet hoe belangrijk klantinformatie is voor mijn bedrijf”

"Door Focum is de klantacceptatie binnen mijn bedrijf geoptimaliseerd"

"Focum helpt ons om de juiste klanten te vinden"

"Ondersteuning in de gehele order to cash cyclus"

"Minder onbetaalde facturen, dankzij Focum"

"Maximaal rendement uit uw klantrelatie"

Vergroot uw datakennis

Meer weten over data, marketing en creditmanagement? Lees dan de nieuwste berichten van Focum en vergroot uw kennis. Onze experts schrijven continu interessante berichten vol met informatie over het gebruik en beheer van data. Zo leert u hoe u effectief data inzet om het resultaat van uw bedrijf te verbeteren. 

Altijd op de hoogte blijven? Meld u dan aan voor onze nieuwsbrief of volg ons op LinkedIn

Help, mijn incassopartner is failliet!

14 februari 2017
Incassobureau failliet

Incassobureaus en deurwaarders die failliet gaan, het komt steeds vaker voor. Heeft u zich wel eens afgevraagd wat er gebeurt bij een faillissement van uw incassopartner? Wie niet snel handelt en zijn vorderingen veiligstelt, kan onnodig extra schade oplopen.


Lees meer

Nieuwe ePrivacy Verordening: wat zijn de gevolgen?

31 januari 2017
ePrivacy Verordening

Op 10 januari 2017 heeft de Europese Commissie een wetsvoorstel gepubliceerd voor een nieuwe ePrivacy Verordening. Het voorstel bevat een aantal ingrijpende veranderingen, waaronder het opt-in maken van alle elektronische marketingkanalen en het aanpassen van de cookiemelding.


Lees meer

E-mailadressen verzamelen? Denk aan koop

24 januari 2017

E-mail is een van de effectiefste marketingmiddelen. Maar, u moet wel e-mailadressen hebben om uw aanbiedingen naartoe te sturen. E-mailadressen verzamelen is vanwege wetgeving een steeds grotere uitdaging. Toch zorgt een strengere wetgeving voor een positieve verandering in de markt. Maar hoe verzamelt u dergelijke kwalitatieve e-mailadressen?


Lees meer

NVH positief over oprichting meldpunt datagebruik

13 januari 2017
NVH

De Consumentenbond start een meldpunt voor het gebruik van data. Hiermee richten zij zich specifiek op de toepassing van data bij klantacceptatie. De Nederlandse Vereniging van Handelsinformatiebureaus (NVH) staat positief tegenover de oprichting van dit meldpunt.


Lees meer

Focum aanwezig op Webwinkel Vakdagen 2017

13 januari 2017

Op woensdag 18 en donderdag 19 januari 2016 vindt de elfde editie van de Webwinkel Vakdagen plaats in de Jaarbeurs te Utrecht. Ook Focum is dit jaar weer aanwezig. Bent u geïnteresseerd in e-commerce? Dan mag u dit evenement niet missen! U vindt Focum op stand 09.


Lees meer

De e-commerce trends in 2017: succesvol ondernemen

12 januari 2017
E-commerce trends 2017

Predictive analytics, mobile commerce, elektronische identificatie: de wereld van de e-commerce verandert ontzettend snel. In de e-commerce zet men de klant centraal, nog meer dan in andere sectoren. Dit is ook terug te zien in de trends voor dit jaar.


Lees meer

Debt sales: wat is mijn portefeuille waard?

30 november 2016

Debt sales, oftewel het verkopen van vorderingen, is in Nederland nog relatief onbekend. De verkoop van portefeuilles hoeft niet alleen voorbehouden te zijn aan de grote banken, ook voor niet financiële organisaties kan het een interessante optie zijn. Het zorgt voor een betere cashflow en verlaagt de administratieve belasting in uw organisatie. Maar, hoe weet u wat uw portefeuille waard is?


Lees meer

Opdrachtgever van incassobureaus? Denk aan uw verantwoordelijkheid

28 november 2016
Inzicht incasso

De Autoriteit Consument en Markt (ACM) en Autoriteit Financiële Markten (AFM) gaan de regels voor incassobureaus strenger handhaven. Hiermee willen zij oneerlijke incassopraktijken aanpakken. Dit is niet alleen een probleem van de incassobureaus, ook opdrachtgevers hebben hierin een verantwoordelijkheid. Hoe geef je als opdrachtgever invulling aan deze verantwoordelijkheid? Wij geven enkele tips.


Lees meer

Waarom levert mijn dm-campagne niets op?

15 november 2016

Ondertussen zit ik al zes jaar in het datamanagementvak. In die zes jaar heb ik behoorlijk wat dingen meegemaakt als het om direct marketingacties gaat, waarbij vooral de gemaakte fouten opvallend waren. Het zijn fouten die ervoor kunnen zorgen dat een hele direct marketingcampagne in de soep loopt. Fouten die u gemakkelijk kunt voorkomen.


Lees meer

Predictive analytics: de toekomst van uw organisatie

07 november 2016
Predictive analytics

Als data ergens geschikt voor is, dan is het wel om toekomstige gebeurtenissen te voorspellen. Met predictive analytics krijgt u inzicht in toekomstig klantgedrag. Denk bijvoorbeeld aan de hoeveelheid producten die gekocht gaat worden, hoe een doelgroep reageert op een marketingactie of hoe lang iemand klant bij u blijft. Waardevolle informatie voor uw organisatie dus.


Lees meer

Data driven incasso in de praktijk

03 november 2016
Data driven incasso-1

Data driven werken: iedere organisatie doet het tegenwoordig. Bedrijven zetten data in voor marketing en klantretentie, maar hoe zit het met het incassoproces? Ook daar valt veel te winnen door de inzet van klantdata. Met data driven incasso kunt u uw incassoprocessen effectiever maken en dit hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn.


Lees meer

Focum aanwezig op Credit Expo

10 oktober 2016

Op donderdag 3 november 2016 vindt de 12e editie van de Credit Expo in Nieuwegein plaats. De beurs biedt ondernemers een overzicht van alle oplossingen op het gebied van creditmanagement. Focum is natuurlijk ook weer aanwezig. U vindt ons op stand 1.


Lees meer

De Algemene Verordening Gegevensbescherming: wat verandert er?

29 september 2016

Vanaf 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming van toepassing in de gehele Europese Unie. De wet, die beter bekend is onder de naam Europese Privacyverordening, vervangt daarmee onze huidige Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Hoewel 2018 nog ver weg klinkt, is het toch nu al tijd om uw bedrijfsprocessen aan te passen aan de nieuwe wetgeving.


Lees meer

Credit checks, welke informatie is betrouwbaar?

20 september 2016
Credit check

Ieder bedrijf wil klanten die hun rekeningen op tijd betalen. Maar hoe weet u van te voren of ze dit ook gaan doen? U kunt de toekomst niet voorspellen. Wel kunt u ervoor zorgen dat u een kwalitatief goede credit check opneemt in uw acceptatieproces. Wij geven u enkele tips om de kwaliteit van uw informatie te garanderen.


Lees meer

De doelgroep 50-plus wordt alsmaar groter

15 september 2016

Voor de meeste tijdschriften is het tegenwoordig ploeteren om te overleven. Plus Magazine ziet de toekomst echter rooskleurig in. “Onze doelgroep, de vijftigplusser, groeit”, zegt Lotte Haverkort, productmanager Plus Magazine. Desalniettemin moet ook Plus Magazine hard werken om abonnees te vinden en binden. Dat gebeurt onder meer middels direct mailings en innovatieve behoudsprogramma’s.”


Lees meer

Direct marketing: vijf tips voor succes

22 augustus 2016
Direct marketing

Direct marketing is niet weg te denken uit de gereedschapskist van de marketeer. E-mail, telemarketing, direct mail, het zijn allemaal krachtige tools om klanten te werven. Maar hoe zorgt u voor een effectieve campagne? In dit artikel vindt u vijf tips om uw direct marketing campagnes nog succesvoller te maken.


Lees meer

Alles draait om de ervaring

15 augustus 2016
User Expercience

Laatst heb ik een nieuwe smartphone bij mijn mobiele abonnement genomen: de Samsung Galaxy S7 Edge. Het nieuwe was er echter snel vanaf en als ik nu kijk hoe vaak ik de ‘functionaliteiten’ die het apparaat me bieden ook daadwerkelijk gebruik, valt dat best tegen. Toch geeft de edge van de telefoon me wel een bepaald gevoel en voegt het dus iets toe aan mijn ervaring met het toestel.


Lees meer

Hoera, mijn klant betaalt niet!

29 juni 2016

Als online retailer doet u hard uw best om uw webshop te optimaliseren. U zet veel in op marketing, de klant staat centraal en u biedt natuurlijk de mogelijkheid om achteraf te betalen. Maar wat gebeurt er als de klant niet betaalt? Misschien hangt u niet meteen slingers op, maar te late betaling biedt wel kansen. Ieder contactmoment met uw klant is een kans, ook tijdens het incassoproces.


Lees meer

aanmelden nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws!

Aanmelden