Focum
Focum
het antwoord op uw vraag
focum-02n-1280x615
focum-03n-1280x615

“Focum weet hoe belangrijk klantinformatie is voor mijn bedrijf”

"Door Focum is de klantacceptatie binnen mijn bedrijf geoptimaliseerd"

"Focum helpt ons om de juiste klanten te vinden"

"Ondersteuning in de gehele order to cash cyclus"

"Minder onbetaalde facturen, dankzij Focum"

"Maximaal rendement uit uw klantrelatie"

Revolutie in de paymentsector

03 oktober 2017
Blokje websitel_001-1

Het betaalproces vormt vanzelfsprekend een belangrijk onderdeel in retail en moet eigenlijk zo eenvoudig mogelijk, bijna seamless, verlopen. In deze Ronde Tafel Sessie van Online Retailer staat de paymentsector centraal. De experts aan tafel komen tot de verrassende conclusie dat er de laatste jaren eigenlijk niet zo gek veel is veranderd in de paymentsector. De komende vijf jaar daarentegen wordt het veel spannender. Staan we aan de vooravond van een revolutie?


Lees meer

Data: de digitalisering van het individu

23 mei 2017
Digitalisering data

Data. We kunnen er tegenwoordig niet meer omheen. Data is overal en wordt ‘gevangen’ door slimme software. Retailers worstelen echter vandaag de dag met de grote hoeveelheden aan data. Ze zien door de bomen het bos niet meer. Hoe ga je om met de diversiteit aan soorten, maten en hoeveelheden aan data? En als het even kan op een legale manier. Op die vragen proberen de heren aan tafel een duidelijk antwoord te formuleren.


Lees meer

De e-commerce trends in 2017: succesvol ondernemen

12 januari 2017
E-commerce trends 2017

Predictive analytics, mobile commerce, elektronische identificatie: de wereld van de e-commerce verandert ontzettend snel. In de e-commerce zet men de klant centraal, nog meer dan in andere sectoren. Dit is ook terug te zien in de trends voor dit jaar.


Lees meer

Waarom levert mijn dm-campagne niets op?

15 november 2016

Ondertussen zit ik al zes jaar in het datamanagementvak. In die zes jaar heb ik behoorlijk wat dingen meegemaakt als het om direct marketingacties gaat, waarbij vooral de gemaakte fouten opvallend waren. Het zijn fouten die ervoor kunnen zorgen dat een hele direct marketingcampagne in de soep loopt. Fouten die u gemakkelijk kunt voorkomen.


Lees meer

De Algemene Verordening Gegevensbescherming: wat verandert er?

29 september 2016

Vanaf 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming van toepassing in de gehele Europese Unie. De wet, die beter bekend is onder de naam Europese Privacyverordening, vervangt daarmee onze huidige Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Hoewel 2018 nog ver weg klinkt, is het toch nu al tijd om uw bedrijfsprocessen aan te passen aan de nieuwe wetgeving.


Lees meer

Alles draait om de ervaring

15 augustus 2016
User Expercience

Laatst heb ik een nieuwe smartphone bij mijn mobiele abonnement genomen: de Samsung Galaxy S7 Edge. Het nieuwe was er echter snel vanaf en als ik nu kijk hoe vaak ik de ‘functionaliteiten’ die het apparaat me bieden ook daadwerkelijk gebruik, valt dat best tegen. Toch geeft de edge van de telefoon me wel een bepaald gevoel en voegt het dus iets toe aan mijn ervaring met het toestel.


Lees meer

Wat onderscheidt de echt goede webshops van de rest?

07 april 2016
Succes met klantdata

Succesvolle webshops weten precies wat hun klant wil. Ook uw webshop heeft de juiste kaarten in handen om succesvol te zijn: uw eigen klantdata. Dit is hét middel om de klant centraal te stellen. U moet uw data alleen wel op de juiste manier inzetten. In dit artikel leest u hoe u in 5 stappen succes boekt met uw data.


Lees meer

De 3 data trends voor online retailers

14 maart 2016
Data trends webshops

Big data, contextual shopping, realtime analytics: de wereld van de e-commerce verandert ontzettend snel. Gebruik van data is daarbij essentieel en wordt dit jaar nóg belangrijker. En dat dit verder gaat dan een Excelbestand, mag geen verassing zijn. 


Lees meer

Big Data is ook maar een buzzword

10 maart 2016

Op kantoren duiken allerlei buzzwords op. Woorden die wat mij betreft verbannen mogen worden, zijn onder andere ‘learnings’, ‘next steps’ en… ‘Big Data’. Het is één van de termen die ik overal blijf horen, maar waarvan ik nog steeds merk dat niemand er echt een mooi, concreet voorbeeld van kan geven.


Lees meer

In 5 stappen uw datakwaliteit verbeteren

19 januari 2016
Datakwaliteit verbeteren

Bijna ieder bedrijf verzamelt data en dus heeft u vroeg of laat een grote hoeveelheid klantgegevens. Dit biedt veel kansen voor marketing en creditmanagement. Maar hoe zorgt u voor een goede datakwaliteit? Data die niet up-to-date is, daar heeft u niets aan. In dit artikel leest u hoe u in vijf stappen uw datakwaliteit verbetert.


Lees meer

aanmelden nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws!

Aanmelden