Focum
Focum
het antwoord op uw vraag

“Focum weet hoe belangrijk klantinformatie is voor mijn bedrijf”

"Door Focum is de klantacceptatie binnen mijn bedrijf geoptimaliseerd"

"Focum helpt ons om de juiste klanten te vinden"

"Ondersteuning in de gehele order to cash cyclus"

"Minder onbetaalde facturen, dankzij Focum"

"Maximaal rendement uit uw klantrelatie"

Focum aanwezig op Credit Expo

10 oktober 2016

Op donderdag 3 november 2016 vindt de 12e editie van de Credit Expo in Nieuwegein plaats. De beurs biedt ondernemers een overzicht van alle oplossingen op het gebied van creditmanagement. Focum is natuurlijk ook weer aanwezig. U vindt ons op stand 1.


Lees meer

Credit checks, welke informatie is betrouwbaar?

20 september 2016
Credit check

Ieder bedrijf wil klanten die hun rekeningen op tijd betalen. Maar hoe weet u van te voren of ze dit ook gaan doen? U kunt de toekomst niet voorspellen. Wel kunt u ervoor zorgen dat u een kwalitatief goede credit check opneemt in uw acceptatieproces. Wij geven u enkele tips om de kwaliteit van uw informatie te garanderen.


Lees meer

In 5 Stappen naar data driven creditmanagement

15 juni 2016
Data driven creditmanagement

Er zijn vele redenen om als creditmanager data in te zetten. Effectievere processen, wanbetaling voorspellen én voorkomen, kostenbesparing, hoger incassorendement, enzovoorts. Uit onderzoek blijkt zelfs dat bijna 60% van de creditmanagers big data en marketing intelligence als prioriteit ziet. Tijd om aan de slag te gaan dus! 


Lees meer

Credit scoring, hoe werkt dat?

18 april 2016
Marketing Intelligence

Veel bedrijven maken tegenwoordig voor hun klantacceptatie gebruik van credit scoring. Logisch, want op deze manier vermindert u het risico op non-betaling. Maar hoe werkt deze scoring? En hoe legt u dit aan consumenten uit? In dit artikel beantwoorden wij de vijf belangrijkste vragen die consumenten hebben over credit scoring.


Lees meer

Extra kenmerken = extra inzicht

25 juli 2015
Analyse

Of u nu een webshop heeft, een klantenbestand of donateursdatabase, kennis en inzicht is noodzakelijk om uw klantrelaties te onderhouden en uit te bouwen. 


Lees meer

Bol.com: ‘Uit nieuwe diensten ontstaan nieuwe risico’s’

14 november 2013
bollogo

“De e-commerce branche ontwikkelt zich in een extreem hoog tempo”, zegt Bas Winkel, manager financial operations bij bol.com. Dat vraagt om inventiviteit van onze kant, want uit nieuwe diensten ontstaan nieuwe risico’s.


Lees meer

Focum data beschikbaar in LogiLink van Centric

02 september 2013
Centric_logo

Centric en Focum optimaliseerden onlangs de data die via LogiLink beschikbaar is voor de financiële markt. Het resultaat is dat banken kredietaanvragen reëler kunnen beoordelen. Ook kan de extra informatie helpen bij het vroegtijdig signaleren van betalingsproblemen, al voordat deze leiden tot registratie bij het BKR.


Lees meer

Focum levert oplossingen voor vroegsignalering van betalingsproblemen

28 juni 2013
Monitor

Door aandacht te besteden aan het voorkomen van betalingsproblemen kunnen kredietverstrekkers de instroom van klanten met betalingsproblemen beperken. Hoe eerder zij actie ondernemen bij preventief beheer, hoe succesvoller zij de instroom kunnen beperken.


Lees meer

Het effect van de crisis op klantacceptatie

28 juni 2013

Sinds de zomer van 2011 domineert de (schulden)crisis de berichtgeving. Het consumentenvertrouwen is historisch laag. Veel pensioenfondsen moeten korten. Incassobureaus hebben nog nooit zo veel incassovorderingen gehad. De woningmarkt zit op slot. Toch zijn er juist ook gunstige ontwikkelingen.


Lees meer

Focum ontwikkelt NVM Woontoets

01 maart 2013
NVM Woontoets

In samenwerking met de NVM en onze partner ID-checker (www.idchecker.nl) heeft Focum de NVM Woontoets ontwikkeld. Dit is een deskundige screening, speciaal ontwikkeld voor de vastgoedsector. 


Lees meer

aanmelden nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws!

Aanmelden