Focum
Focum
het antwoord op uw vraag
focum-02n-1280x615
focum-03n-1280x615

“Focum weet hoe belangrijk klantinformatie is voor mijn bedrijf”

"Door Focum is de klantacceptatie binnen mijn bedrijf geoptimaliseerd"

"Focum helpt ons om de juiste klanten te vinden"

"Ondersteuning in de gehele order to cash cyclus"

"Minder onbetaalde facturen, dankzij Focum"

"Maximaal rendement uit uw klantrelatie"

Predictive analytics: de toekomst van uw organisatie

07 november 2016
Predictive analytics

Als data ergens geschikt voor is, dan is het wel om toekomstige gebeurtenissen te voorspellen. Met predictive analytics krijgt u inzicht in toekomstig klantgedrag. Denk bijvoorbeeld aan de hoeveelheid producten die gekocht gaat worden, hoe een doelgroep reageert op een marketingactie of hoe lang iemand klant bij u blijft. Waardevolle informatie voor uw organisatie dus.


Lees meer

Hoe doet u de klant een relevant en persoonlijk aanbod?

04 november 2015
Focum segmentatiemodel

Personalisering wordt steeds belangrijker, vooral online. Klanten verwachten een relevante boodschap, die aansluit op hun interesses. Volgens Jeroen Boutkam, Business Consultant bij Focum, is een compleet en betrouwbaar beeld van iedere klant noodzakelijk om nog onderscheidend te zijn.


Lees meer

De waarde van Big Data

28 mei 2015

Consumenten laten een steeds groter spoor van data achter. Deze data wordt opgevangen in diverse databases van bedrijven, zowel in interne als externe databases. Uit deze steeds groter wordende wolk van data (Big Data) is waarde te halen voor bedrijven. Bedrijven die dit goed toepassen nemen een voorsprong op de concurrentie. In dit artikel wordt verder ingezoomd op de mogelijkheden van Big Data.


Lees meer

Meer succes uit uw campagnes

12 maart 2015
Meten is weten

Meer scoren met minder e-mails, telefoontjes of brieven. Dat kan dankzij de responsanalyses van Focum. Aan de hand van deze analyses kun je voorspellen hoe een bepaalde doelgroep reageert op een marketingactie.


Lees meer

Een eigen marketing intelligence team, kan dat?

02 maart 2015

Wie zijn uw beste klanten? Wat is de toekomstige waarde van een klant en welke klanten kosten u juist geld? Het antwoord op deze vragen zit verstopt in de klantgegevens van uw bedrijf. Door goed datamanagement en marketing intelligence toe te passen, ontsluit u deze informatie.


Lees meer

Verliest Big Data de oorlog?

12 januari 2015
Big_Data

Enkele jaren geleden werd ‘Big Data’ big business. Tenminste, dat had het moeten worden. Want elk zichzelf respecterend bedrijf organiseerde congressen en elke bèta-opleiding verfraaide het curriculum met (een beetje) Big Data. Maar waar is Big Data gebleven? Verliest het de oorlog?


Lees meer

aanmelden nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws!

Aanmelden