Focum
Focum
het antwoord op uw vraag
focum-02n-1280x615
focum-03n-1280x615

“Focum weet hoe belangrijk klantinformatie is voor mijn bedrijf”

"Door Focum is de klantacceptatie binnen mijn bedrijf geoptimaliseerd"

"Focum helpt ons om de juiste klanten te vinden"

"Ondersteuning in de gehele order to cash cyclus"

"Minder onbetaalde facturen, dankzij Focum"

"Maximaal rendement uit uw klantrelatie"

Sterke merken combineren voor succes

15 juni 2017
Partnermarketing

Nieuwe klanten vinden via een ander bedrijf? Bedrijven die elkaars diensten aanvullen, zijn goede partners in de marketing. Denk bijvoorbeeld aan de samenwerking tussen Spotify en Uber of Disney en YouTube, bedrijven wiens diensten elkaar goed aanvullen. Een dergelijke samenwerking is een slimme zet. Door de handen in een te slaan, verdubbelt u uw bereik.


Lees meer

Nieuwe ePrivacy Verordening: wat zijn de gevolgen?

31 januari 2017
ePrivacy Verordening

Op 10 januari 2017 heeft de Europese Commissie een wetsvoorstel gepubliceerd voor een nieuwe ePrivacy Verordening. Het voorstel bevat een aantal ingrijpende veranderingen, waaronder het opt-in maken van alle elektronische marketingkanalen en het aanpassen van de cookiemelding.


Lees meer

E-mailadressen verzamelen? Denk aan koop

24 januari 2017

E-mail is een van de effectiefste marketingmiddelen. Maar, u moet wel e-mailadressen hebben om uw aanbiedingen naartoe te sturen. E-mailadressen verzamelen is vanwege wetgeving een steeds grotere uitdaging. Toch zorgt een strengere wetgeving voor een positieve verandering in de markt. Maar hoe verzamelt u dergelijke kwalitatieve e-mailadressen?


Lees meer

De doelgroep 50-plus wordt alsmaar groter

15 september 2016

Voor de meeste tijdschriften is het tegenwoordig ploeteren om te overleven. Plus Magazine ziet de toekomst echter rooskleurig in. “Onze doelgroep, de vijftigplusser, groeit”, zegt Lotte Haverkort, productmanager Plus Magazine. Desalniettemin moet ook Plus Magazine hard werken om abonnees te vinden en binden. Dat gebeurt onder meer middels direct mailings en innovatieve behoudsprogramma’s.”


Lees meer

Direct marketing: vijf tips voor succes

22 augustus 2016
Direct marketing

Direct marketing is niet weg te denken uit de gereedschapskist van de marketeer. E-mail, telemarketing, direct mail, het zijn allemaal krachtige tools om klanten te werven. Maar hoe zorgt u voor een effectieve campagne? In dit artikel vindt u vijf tips om uw direct marketing campagnes nog succesvoller te maken.


Lees meer

Nieuwe klanten werven met direct marketing

03 maart 2016
Nieuwe klanten werven-1

Nieuwe klanten: uw bedrijf heeft ze nodig om te kunnen groeien en om de toekomstige omzet zeker te stellen. Maar waar haalt u ze vandaan? Met direct marketing en de juiste data als basis boekt u snel succes.


Lees meer

Samenwerking Focum en The Question Library

02 oktober 2015

Focum B2B Adressen heeft een nieuwe partner: TQL (The Question Library). Dankzij deze samenwerking breidt Focum zijn portfolio nog verder uit. TQL geeft, als zakelijk kennisplatform, antwoord op dagelijkse bedrijfsvragen van ondernemers en professionals in zowel profit als not-for-profit organisaties.


Lees meer

Affiliate marketing: ons kent ons

13 augustus 2015

Als database manager ben ik verantwoordelijk voor de leadsverwerking van een van onze grootste klanten. Dit project loopt nu al ruim anderhalf jaar en vergt flink wat aandacht. Hoe deze leads echter worden geworven, daar weet ik niet zoveel van en juist dat stuk van het verhaal is voor webshops interessant!


Lees meer

E-mail, het effectiefste middel voor online verkoop

25 februari 2015

De ouderwetse e-mail is het effectiefste middel voor de online verkoop. Nederlanders ontvangen reclame graag per e-mail en gaan regelmatig over tot aankoop dankzij deze e-mails. De e-mail verslaat hiermee andere moderne communicatiemiddelen zoals Whatsapp en Facebook. Hoe presteert uw bedrijf met e-mailmarketing?


Lees meer

Profiteer van bestaande relaties

05 september 2014

Wilt u nieuwe klanten werven? Maak dan gebruik van de positieve relaties die andere bedrijven al met klanten hebben opgebouwd. Postorderbedrijven, webwinkels en uitgeverijen onderhouden doorgaans een goede relatie met hun klanten en hebben regelmatig klantcontact. Profiteer van deze relatie door uw flyer, brief of catalogus ‘bij te sluiten’ bij het pakket of magazine van een andere partij.


Lees meer

aanmelden nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws!

Aanmelden