Focum
Focum
het antwoord op uw vraag
focum-02n-1280x615
focum-03n-1280x615

“Focum weet hoe belangrijk klantinformatie is voor mijn bedrijf”

"Door Focum is de klantacceptatie binnen mijn bedrijf geoptimaliseerd"

"Focum helpt ons om de juiste klanten te vinden"

"Ondersteuning in de gehele order to cash cyclus"

"Minder onbetaalde facturen, dankzij Focum"

"Maximaal rendement uit uw klantrelatie"

15 juni 2017   |  

Sterke merken combineren voor succes

Nieuwe klanten vinden via een ander bedrijf? Bedrijven die elkaars diensten aanvullen, zijn goede partners in de marketing. Denk bijvoorbeeld aan de samenwerking tussen Spotify en Uber of Disney en YouTube, bedrijven wiens diensten goed bij elkaar passen. Een dergelijke samenwerking is een slimme zet. Door de handen ineen te slaan, verdubbelt u uw bereik.

De juiste partner vinden

Steeds vaker zien we dat twee of meer bedrijven samen als partners leadwerving toepassen. Ze maken gebruik van elkaars communicatiekanalen, bijvoorbeeld op de winkelvloer of de website. Belangrijk hierbij is uiteraard wel dat u een partner vindt met dezelfde doelgroep en dat uw product niet concurreert met dat van uw partner. Heeft u deze eenmaal gevonden, dan lift u mee op de bestaande relatie tussen uw partner en zijn klanten. Voorbeelden die we hiervan zien in de markt zijn: een auto- en tassenmerk die samen reclame maken met als thema ‘reizen’, lipgloss met de smaak van een frisdrankmerk en een energieleverancier die nieuwe klanten werft in een elektronicawinkel.

Een exclusief kanaal

Een belangrijk voordeel is de exclusiviteit die u kunt afspreken. Wanneer u een gezamenlijke campagne doet met uw partner, zien consumenten alleen uw aanbieding en die van uw partner. Er is geen afleiding door andere uitingen. Ook voorkomt u hiermee dat potentiële klanten via het platform van uw partner aanbiedingen van uw concurrent zien. Op die manier krijgt u de maximale aandacht.

Kosten delen

Het opzetten en uitvoeren van campagnes vraagt een grote investering. Door campagnes gezamenlijk op te zetten, kunt u flink op de kosten besparen. Dit wordt nog eens versterkt doordat de consument de mogelijkheid heeft op twee aanbiedingen te reageren. Als de consument normaal niet op uw uiting zou reageren, is er nu een kans dat deze op het aanbod van de partner reageert. Zo kan een campagne tot wel twee keer effectiever worden.

Datakwaliteit en -distributie

Met deze partnercampagnes kunt u een grote hoeveelheid leads verwerven. Dan is het wel belangrijk dat u de gegevens correct in uw database heeft staan. Focum helpt u hiermee. Wij structureren en valideren de data, zodat er geen fouten meer in staan en u iedereen kunt bereiken. Ook standaardiseren wij de gegevens, zodat u mensen op de goede manier aanschrijft. De data staat foutloos en op tijd klaar, zodat u er actie op kunt ondernemen.

Partners vinden

Focum heeft als intermediair een groot netwerk binnen verschillende branches. Als onafhankelijke partij ondersteunen wij u bij het vinden van partners en het valideren en distribueren van de data. Wij hebben al een aantal bedrijven succesvol met elkaar in contact gebracht. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Jeroen Boutkam - Business Consultant bij Focum

Tags: Klantwerving

aanmelden nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws!

Aanmelden