Focum
Focum
het antwoord op uw vraag

“Focum weet hoe belangrijk klantinformatie is voor mijn bedrijf”

"Door Focum is de klantacceptatie binnen mijn bedrijf geoptimaliseerd"

"Focum helpt ons om de juiste klanten te vinden"

"Ondersteuning in de gehele order to cash cyclus"

"Minder onbetaalde facturen, dankzij Focum"

"Maximaal rendement uit uw klantrelatie"

Energiemarkt

Als leverancier op de concurrerende energiemarkt is het een uitdaging om de juiste klanten te vinden en aan u te binden. Klanten die trouw zijn én goed betalen. Focum biedt u hier ondersteuning voor. Dankzij onze uitgebreide databestanden en scherpe kredietinformatie, vindt u waardevolle klanten voor uw organisatie.

Waar helpt Focum u mee?

  • Klantdata & leads, B2C én B2B
  • Hogere respons op marketingacties
  • Wanbetaling voorkomen
  • Vorderingen sneller innen
  • Datamanagement verbeteren

Nieuwe klanten werven

Hoe bereikt u consumenten en bedrijven die openstaan voor een nieuwe leverancier of prijsvergelijking? Directe kanalen bieden uitkomst. Focum levert gekwalificeerde data die u in staat stelt 1-op-1 te communiceren met uw doelgroep via post, telemarketing of e-mail. Bovendien voorspellen wij met onze responsanalyse bij welke doelgroep uw actie aanslaat. Zo bespaart u op marketingkosten, vooral bij dure wervingsacties zoals deur aan deur verkoop. 

Effectieve aanpak voor wanbetaling

Wanneer consumenten hun facturen niet betalen, kan dit flink in de papieren lopen. Zeker in de winter. Daarom ondersteunt Focum u hierbij met onze credit check, zodat u wanbetalers buiten de deur houdt. Bovendien helpen wij u sneller uw vorderingen te innen met onze dienst SmartCollect. Uw vorderingen doorlopen het optimale incassotraject, tegen het scherpste tarief.

Correcte gegevens in uw database

Heeft u van iedere klant het juiste adres, telefoonnummer en e-mailadres in uw database? Ieder jaar verhuizen in Nederland zo’n 1.500.000 mensen. Focum verbetert de datakwaliteit van uw gegevens, zodat u al uw klanten weer kunt bereiken. Hierdoor bespaart u op overbodige kosten en krijgen uw acties een hogere respons.

Benieuwd hoe wij de kwaliteit van uw data verbeteren? Bekijk onderstaande film.



Laatste nieuws

NVH positief over oprichting meldpunt datagebruik

13 januari 2017   |   Focum

De Consumentenbond start een meldpunt voor het gebruik van data. Hiermee richten zij zich specifiek op de toepassing van data bij klantacceptatie. De Nederlandse Vereniging van Handelsinformatiebureaus (NVH) staat positief tegenover de oprichting van dit meldpunt.

lees verder

Focum aanwezig op Webwinkel Vakdagen 2017

13 januari 2017   |   Debiteurenbeheer

Op woensdag 18 en donderdag 19 januari 2016 vindt de elfde editie van de Webwinkel Vakdagen plaats in de Jaarbeurs te Utrecht. Ook Focum is dit jaar weer aanwezig. Bent u geïnteresseerd in e-commerce? Dan mag u dit evenement niet missen! U vindt Focum op stand 09.

lees verder

aanmelden nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws!

Aanmelden