Focum
Focum
het antwoord op uw vraag
focum-02n-1280x615
focum-03n-1280x615

“Focum weet hoe belangrijk klantinformatie is voor mijn bedrijf”

"Door Focum is de klantacceptatie binnen mijn bedrijf geoptimaliseerd"

"Focum helpt ons om de juiste klanten te vinden"

"Ondersteuning in de gehele order to cash cyclus"

"Minder onbetaalde facturen, dankzij Focum"

"Maximaal rendement uit uw klantrelatie"

Financiële dienstverlening

Voor banken, verzekeraars en andere financiële dienstverleners is een volledig klantbeeld van belang. Zo kunt u uw communicatie beter afstemmen op uw klanten, maar ook het betalingsrisico van een klant inschatten. Focum helpt u hiermee. Wij bieden u alle marketing- en kredietinformatie om klantwaarde te vergroten.

Waar helpt Focum u mee?

  • Klantdata en kenmerken, B2C én B2B
  • Inzicht in kredietwaardigheid
  • Vorderingen sneller innen
  • Datakwaliteit verbeteren
  • Inzicht in uw klantgegevens

Gericht nieuwe klanten benaderen

Wilt u nieuwe klanten werven? Dan is het belangrijk uw communicatie af te stemmen op de persoonlijke situatie van een klant. Focum helpt u hiermee. Wij verrijken uw huidige klantdata met extra kenmerken, zoals woningwaarde of gezinssamenstelling, en leveren u adresbestanden, zowel voor de zakelijke als consumentenmarkt.

Fraude & wanbetaling terugdringen

Wanneer u financiële diensten levert, bent u gevoelig voor fraude en schade bij wanbetaling. Met het consumentenonderzoek van Focum bent u in staat uw bedrijf hier tegen te beschermen. Bovendien helpen wij u sneller uw vorderingen te innen met onze dienst SmartCollect. Uw vorderingen doorlopen het optimale behandeltraject tegen het scherpste tarief.

Meer uit uw eigen klantdata halen

Het resultaat van uw marketingacties hangt voor een belangrijk deel af van uw klantdata. Heeft u wel de juiste gegevens van ieder persoon in uw database? Focum verbetert uw datakwaliteit. Wij valideren, verrijken en ontdubbelen uw gegevens. Met onze Marketing Intelligence analyses geven wij u vervolgens inzicht in uw data. Zo krijgt u waardevolle informatie over uw klanten.

Bent u benieuwd hoe wij de kwaliteit van uw data verbeteren? Bekijk dan onderstaande film. 

Laatste nieuws

Klanten binden met een goed retourbeleid

27 juni 2017   |   Debiteurenbeheer

Wie een webshop heeft, weet dat het erbij hoort: retouren. Steeds vaker sturen consumenten producten terug. Ze bestellen een artikel in meerdere maten, verschillende kleuren of het artikel voldoet niet aan de verwachtingen. Een frustratie voor veel retailers.

lees verder

Sterke merken combineren voor succes

15 juni 2017   |   Klantwerving

Nieuwe klanten vinden via een ander bedrijf? Bedrijven die elkaars diensten aanvullen, zijn goede partners in de marketing. Denk bijvoorbeeld aan de samenwerking tussen Spotify en Uber of Disney en YouTube, bedrijven wiens diensten elkaar goed aanvullen. 

lees verder

aanmelden nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws!

Aanmelden