Focum
Focum
het antwoord op uw vraag
focum-02n-1280x615
focum-03n-1280x615

“Focum weet hoe belangrijk klantinformatie is voor mijn bedrijf”

"Door Focum is de klantacceptatie binnen mijn bedrijf geoptimaliseerd"

"Focum helpt ons om de juiste klanten te vinden"

"Ondersteuning in de gehele order to cash cyclus"

"Minder onbetaalde facturen, dankzij Focum"

"Maximaal rendement uit uw klantrelatie"

Klantretentie verhogen

Langer klanten aan uw bedrijf binden

Wat is de kans dat een klant uw bedrijf verlaat? Klanten werven kost geld en wanneer ze u snel verlaten, verdient u de investering niet meer terug. Maar hoe weet u welke klanten uw bedrijf gaan verlaten? Focum helpt u om uw klantretentie te verhogen met een churn analyse.

Uw voordelen met een churn analyse door Focum

  • Hogere klantretentie
  • Klanten aan u binden
  • Churn terugdringen
  • Hogere klantwaarde

De kans dat een klant u verlaat

Bij een churn analyse bekijken we het gedrag van uw oude klanten om ze de klantretentie te verhogen. Dus, wanneer hebben ze u verlaten en welke kenmerken hebben deze oud klanten gemeen? Met statistische analyses passen wij deze gegevens toe op uw huidige klanten. Het resultaat is dat u van iedere klant weet wat de kans is dat hij u gaat verlaten. Zo onderneemt u tijdig actie voor klantretentie en voorkomt u onnodig verlies van klanten.

Hogere klantretentie

Wanneer u een nieuwe klant werft, is behoud wel zo prettig. Met de churn analyse van Focum neemt u tijdig contact op met klanten die u dreigen te verlaten. U kunt hen dan bijvoorbeeld een speciale aanbieding doen. Zo bouwt u aan een langere klantrelatie en trouwe klanten.

Wilt u meer informatie over het verhogen van klantretentie? Neem dan contact met ons op.

Laatste nieuws

Klanten binden met een goed retourbeleid

27 juni 2017   |   Debiteurenbeheer

Wie een webshop heeft, weet dat het erbij hoort: retouren. Steeds vaker sturen consumenten producten terug. Ze bestellen een artikel in meerdere maten, verschillende kleuren of het artikel voldoet niet aan de verwachtingen. Een frustratie voor veel retailers.

lees verder

Sterke merken combineren voor succes

15 juni 2017   |   Klantwerving

Nieuwe klanten vinden via een ander bedrijf? Bedrijven die elkaars diensten aanvullen, zijn goede partners in de marketing. Denk bijvoorbeeld aan de samenwerking tussen Spotify en Uber of Disney en YouTube, bedrijven wiens diensten elkaar goed aanvullen. 

lees verder

aanmelden nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws!

Aanmelden