Focum
Focum
het antwoord op uw vraag
focum-02n-1280x615
focum-03n-1280x615

“Focum weet hoe belangrijk klantinformatie is voor mijn bedrijf”

"Door Focum is de klantacceptatie binnen mijn bedrijf geoptimaliseerd"

"Focum helpt ons om de juiste klanten te vinden"

"Ondersteuning in de gehele order to cash cyclus"

"Minder onbetaalde facturen, dankzij Focum"

"Maximaal rendement uit uw klantrelatie"

Focum Insights

Weet wie uw klanten zijn

Weet u wie uw klanten zijn? Iedere klant verschilt, heeft andere interesses en een andere levensstijl. Met ons segmentatiemodel Focum Insights krijgt u inzicht in het type klant waar u mee te maken heeft. Zo bent u in staat iedere klant een passend aanbod te doen en verhoogt u de respons op uw marketingcampagnes.

Uw voordelen met Focum Insights

  • Scherpe klantsegmentatie 
  • Gerichte marketing en communicatie
  • Passend aanbod voor uw klanten
  • Hogere omzet en loyaliteit
  • Look-a-likes vinden van uw beste klanten

Compleet beeld van uw klant

Welke overeenkomsten hebben uw klanten? Misschien zijn het overwegend arbeiders of juist senioren. Wij onderscheiden acht karakters onder andere op leeftijd, inkomen, grootte en type huishouden, woningwaarde, betaalgedrag en economische activiteit. Met de karakters van Focum krijgt u een duidelijk beeld van uw klanten. U weet wie ze zijn.

Hogere respons op marketingacties

Iedere doelgroep vraagt om een andere benadering. Wanneer u weet wie uw klanten zijn, kunt u hen een aanbod doen dat past bij hun wensen. Bovendien bent u in staat look-a-likes van uw goede klanten te benaderen en weet u in welke media u moet adverteren. Het resultaat is een hogere respons op uw marketingacties.

Wilt u meer informatie over Focum Insights? Neem dan contact op met Focum.

Laatste nieuws

Klanten binden met een goed retourbeleid

27 juni 2017   |   Debiteurenbeheer

Wie een webshop heeft, weet dat het erbij hoort: retouren. Steeds vaker sturen consumenten producten terug. Ze bestellen een artikel in meerdere maten, verschillende kleuren of het artikel voldoet niet aan de verwachtingen. Een frustratie voor veel retailers.

lees verder

Sterke merken combineren voor succes

15 juni 2017   |   Klantwerving

Nieuwe klanten vinden via een ander bedrijf? Bedrijven die elkaars diensten aanvullen, zijn goede partners in de marketing. Denk bijvoorbeeld aan de samenwerking tussen Spotify en Uber of Disney en YouTube, bedrijven wiens diensten elkaar goed aanvullen. 

lees verder

aanmelden nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws!

Aanmelden