Focum
Focum
het antwoord op uw vraag
focum-02n-1280x615
focum-03n-1280x615

“Focum weet hoe belangrijk klantinformatie is voor mijn bedrijf”

"Door Focum is de klantacceptatie binnen mijn bedrijf geoptimaliseerd"

"Focum helpt ons om de juiste klanten te vinden"

"Ondersteuning in de gehele order to cash cyclus"

"Minder onbetaalde facturen, dankzij Focum"

"Maximaal rendement uit uw klantrelatie"

Marketing Intelligence

Betere beslissingen door de juiste analyses

Wie zijn uw klanten? Waar liggen hun interesses en welke klanten leveren u een betalingsrisico op? Door marketing intelligence toe te passen krijgt u het antwoord op deze vragen. Focum helpt u hiermee. Onze marketing intelligence analisten geven u de kennis om de juiste beslissingen te nemen.

Focum ondersteunt uw bedrijf onder andere met de volgende marketing intelligence analyses:

Responsanalyses 
Wat is de kans dat een klant reageert op uw marketingacties? Met een responsanalyse richt u zich alleen op klanten met een hoge responskans. 

Focum Insights
Iedere klant verschilt, heeft andere interesses en een andere levensstijl. Met ons segmentatiemodel Focum Insights krijgt u inzicht in het type klant van uw bedrijf.

Klantacceptatie analyses
Niet iedere klant betaalt zijn rekeningen goed. Deze wanbetalers wilt u weren. Met onze klantacceptatie analyses geven wij u inzicht in de kredietwaardigheid van uw klanten en bepalen wij de optimale acceptatie.

Retentie modellen
Oude klanten behouden, is makkelijker dan nieuwe klanten werven. Met onze retentie modellen weet u welke klanten een hoge kans hebben om u te verlaten.

Segmentatie
Wilt u uw klanten een passende aanbieding doen? Dan is het belangrijk hen te segmenteren op basis van hun voorkeuren. Focum helpt u hiermee door maatwerk segmentatie te ontwikkelen op uw data. 

Ervaring en kennis

Bij Focum werken ervaren marketing intelligence analisten die u graag helpen om een antwoord te vinden op de voor uw organisatie belangrijke vraagstukken. Wilt u meer informatie over onze marketing intelligence ondersteuning? Neem dan contact op met Focum.

Laatste nieuws

Klanten binden met een goed retourbeleid

27 juni 2017   |   Debiteurenbeheer

Wie een webshop heeft, weet dat het erbij hoort: retouren. Steeds vaker sturen consumenten producten terug. Ze bestellen een artikel in meerdere maten, verschillende kleuren of het artikel voldoet niet aan de verwachtingen. Een frustratie voor veel retailers.

lees verder

Sterke merken combineren voor succes

15 juni 2017   |   Klantwerving

Nieuwe klanten vinden via een ander bedrijf? Bedrijven die elkaars diensten aanvullen, zijn goede partners in de marketing. Denk bijvoorbeeld aan de samenwerking tussen Spotify en Uber of Disney en YouTube, bedrijven wiens diensten elkaar goed aanvullen. 

lees verder

aanmelden nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws!

Aanmelden