Focum
Focum
het antwoord op uw vraag

“Focum weet hoe belangrijk klantinformatie is voor mijn bedrijf”

"Door Focum is de klantacceptatie binnen mijn bedrijf geoptimaliseerd"

"Focum helpt ons om de juiste klanten te vinden"

"Ondersteuning in de gehele order to cash cyclus"

"Minder onbetaalde facturen, dankzij Focum"

"Maximaal rendement uit uw klantrelatie"

Klantwaarde

Inzicht in uw klanten

Wie zijn uw beste klanten? Wat is de toekomstige waarde van een klant en welke klanten kosten u juist geld? Focum geeft u het antwoord op deze vragen. Met statistische analyses berekenen wij klantwaarde, helpen wij u om de respons op marketingcampagnes te verhogen en identificeren wij verliesgevende klanten. Zo zorgt u ervoor dat u alleen de juiste klanten benadert en aan u bindt.

Uw voordelen met de klantwaarde analyses van Focum

  • Hogere klantwaarde
  • Klantsegmentatie & voorspelmodellen
  • Hogere respons bij klantwerving
  • Overbodige kosten voorkomen
  • Acties onderbouwd door statistische analyses
  • Ervaren marketing intelligence analisten

Wilt u ook een hogere klantwaarde? Neem dan contact met ons op.

  • Welke klanten kosten mij geld?

    Vanwege wanbetaling zijn sommige klanten verliesgevend voor uw bedrijf. Welke klanten dit precies zijn, verschilt per bedrijf. Met een analyse van uw klanthistorie kunt u bepalen welke klanten voor uw bedrijf risico opleveren en wat u hieraan kunt doen. Focum helpt u hiermee.

    Uw voordelen met een risicoanalyse door Focum

    • Optimale klantacceptatie 
    • Inzicht in verliesgevende klanten
    • Sturen op klantwaarde
    • Minder wanbetaling & fraude

    Voorkom verlies

    Op basis van uw klantgegevens maken wij een analyse. Hoeveel risico brengt een nieuwe klant met zich mee en wat is de klantwaarde? Bovendien vullen we uw gegevens aan met onze eigen kredietwaardigheidsinformatie. Loopt u bij een klant te veel risico, dan staat dit niet meer in verhouding tot eventuele opbrengsten.

    Opbrengsten en risico’s

    Op basis van onze risicoanalyse kunt u een acceptatiebeleid opstellen. Uiteraard wilt u winstgevende klanten niet weigeren. Met de risicoanalyse van Focum hoeft dat ook niet. Wij bepalen voor u het optimale acceptatiepercentage, zodat u zo min mogelijk risico loopt en zoveel mogelijk klanten accepteert. 

    Wilt u weten wat Focum voor de klantwaarde in uw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact met ons op.

  • Aan wie verkoop ik welke producten?

    Met welke e-mails en aanbiedingen doet u de klant een plezier? En met welke aanbiedingen jaagt u hem juist weg? Door uw klanten te segmenteren op basis van hun voorkeuren, krijgt u het antwoord op deze vragen. Focum helpt u hiermee. Zo doet u iedere klant de juiste aanbieding.

    Uw voordelen met klantsegmentatie

    • Iedere klant een passende aanbieding doen
    • Hogere respons op marketingacties
    • Ervaren marketing intelligence analisten
    • Besparen op marketingkosten
    • Hogere klantwaarde

    Een passende aanbieding

    Op basis van heldere klantsegmentatie onderscheiden wij uw klanten in verschillende groepen, met ieder hun eigen voorkeuren en gedrag. Dit doen wij door naar het ordergedrag van uw huidige klanten te kijken. Zo weet u welke klant tot welk segment behoort en kunt u iedere klant een passende aanbieding doen.

    Effectievere marketing

    Door klantsegmentatie toe te passen krijgt u inzicht in het type klant waarmee u te maken heeft. Met deze informatie kunt u potentiële klanten een beter aanbod doen en kunt u look-a-likes van uw goede klanten benaderen. Dit leidt tot een hogere respons op uw marketingcampagnes.

    Wilt u ook klantsegmentatie toepassen in uw klantenbestand? Neem dan contact met ons op.

  • Hoe verhoog ik de respons op mijn marketingcampagnes?

    De ene klant is gevoeliger voor uw aanbiedingen dan de andere. Met een responsanalyse voorspelt u de reactie van uw doelgroep op een aanbieding. Focum helpt u hiermee. Zo weet u op wie u uw marketingacties moet richten en verhoogt u de respons.

    Uw voordelen met een responsanalyse van Focum

    • Hogere respons bij klantwerving
    • Tijd en middelen richten op de juiste klanten
    • Besparen op overbodige kosten
    • Sturen op klantwaarde
    • Ervaren marketing intelligence analisten

    De kans dat iemand reageert

    Een aanbieding scoort niet bij iedere klant even goed. Met onze responsanalyse bepalen wij vooraf bij welke doelgroep uw actie aanslaat. Hierbij kijken we naar de respons op uw acties in het verleden, sociaal-demografische kenmerken en andere relevante informatie van uw doelgroep. Zo weet u precies welke doelgroep goed reageert op uw acties.

    Hogere respons & geld besparen

    Op basis van onze responsanalyse bent u in staat uw marketingacties op de juiste doelgroep te richten. U benadert alleen mensen met een hoge responskans en klantwaarde. Zo verbetert u het resultaat op uw marketingacties en bespaart u op overbodige marketingkosten.

    Wilt u weten wat Focum voor de klantwaarde in uw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact met ons op.

  • Wat is de (toekomstige) waarde van een klant?

    De ene klant levert u meer op dan de andere. Hoe weet u dan of uw tijd en middelen wel aan de juiste klant besteed worden? Focum helpt u met het bepalen van klantwaarde. Zo weet u wat de juiste klant is voor uw bedrijf en kunt u uw marketingactiviteiten hierop bijsturen.

    Uw voordelen met klantwaardebepaling door Focum

    • Netto waarde van iedere klant
    • Inzicht in verliesgevende klanten
    • Tijd en middelen richten op de juiste klanten
    • Efficiëntere marketing
    • Verhoog uw winst

    Klantwaarde, nu en in de toekomst

    Op basis van uw klantdata maken wij een analyse. Hoe vaak doet een klant een aankoop bij u en wat is de waarde daarvan? En betaalt hij altijd op tijd zijn rekeningen? Daarbij kijken wij ook naar uw omzet, marge en kosten bij bijvoorbeeld wanbetaling. Met statistische analyses berekenen wij zo de waarde van iedere klant, nu en in de toekomst.

    Customer lifetime value

    Focum berekent voor u de customer lifetime value van iedere klant. Daarmee weet u welke omzet de klant genereert van zijn eerste tot laatste aankoop. Zo kunt u meer investeren in waardevolle klanten en ook look-a-likes benaderen. U bekijkt het complete beeld, de kansen en risico’s en verbetert daarmee uw bedrijfsresultaat.

    Wilt u ook inzicht in klantwaarde? Neem dan contact met ons op.

Laatste nieuws

Predictive analytics: de toekomst van uw organisatie

07 november 2016   |   Klantinzicht

Als data ergens geschikt voor is, dan is het wel om toekomstige gebeurtenissen te voorspellen. Met predictive analytics krijgt u inzicht in toekomstig klantgedrag. Denk bijvoorbeeld aan hoe een doelgroep reageert op een marketingactie of hoe lang iemand klant bij u blijft.

lees verder

Hoe doet u de klant een relevant en persoonlijk aanbod?

04 november 2015   |   Klantinzicht

Personalisering wordt steeds belangrijker, vooral online. Klanten verwachten een relevante boodschap, die aansluit op hun interesses. Volgens Jeroen Boutkam, Business Consultant bij Focum, is een compleet beeld van iedere klant noodzakelijk.

lees verder

aanmelden nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws!

Aanmelden