Focum
Focum
het antwoord op uw vraag

“Focum weet hoe belangrijk klantinformatie is voor mijn bedrijf”

"Door Focum is de klantacceptatie binnen mijn bedrijf geoptimaliseerd"

"Focum helpt ons om de juiste klanten te vinden"

"Ondersteuning in de gehele order to cash cyclus"

"Minder onbetaalde facturen, dankzij Focum"

"Maximaal rendement uit uw klantrelatie"

Kredietwaardigheid

Informatie voor optimale klantacceptatie

Wanneer u producten of diensten op rekening levert, loopt u risico op wanbetaling. Met de juiste informatie vooraf kunt u dit risico aanzienlijk verlagen. Focum geeft u snel inzicht in de kredietwaardigheid van uw klanten, vermindert de kans op fraude en zorgt voor optimale klantacceptatie. Zo neemt u de juiste beslissingen en dit ziet u direct terug in uw winst.

Uw voordelen met klantacceptatie van Focum

  • Inzicht in de kredietwaardigheid van potentiële klanten
  • Grootste database met betaalervaringen van consumenten
  • Minder fraude & minder wanbetaling
  • Geavanceerde credit check
  • Eenvoudig in gebruik en snel aan te sluiten

Wilt u ook inzicht in de kredietwaardigheid van uw klanten? Neem dan contact op met Focum.

  • Hoe voorkom ik wanbetaling?

    Nieuwe klanten kent u niet. U weet niet of ze hun rekening zullen betalen. Maar met de juiste informatie weet u dit wel. Focum geeft u deze informatie. Van een risicoscore, tot een credit check of zelfs een uitgebreid consumentenonderzoek. Zo voorkomt u wanbetaling.

    Inzicht in kredietwaardigheid

    Met de kredietwaardigheidsinformatie van Focum brengt u uw klanten beter in beeld. Maar hoeveel informatie heeft u nodig?

    Segmentatie
    Voor uw debiteurenbeheer heeft u voldoende aan een risicoscore. Die krijgt u met de Focum Pre-Check. Zo bepaalt u de juiste contactstrategie en int u sneller uw vorderingen.

    Klantacceptatie
    Voor klantacceptatie heeft u meer informatie nodig. U wilt inzicht in de kredietwaardigheid van uw klant, zodat u een goede beslissing neemt om de klant te accepteren of aanvullende voorwaarden te stellen. Dit krijgt u met de credit check van Focum. 

    Compleet beeld
    Soms heeft u meer informatie nodig dan alleen kredietwaardigheid. Met een compleet beeld van de klant kunt u risico's beter inschatten. Dit krijgt u met ons consumentenonderzoek, het meest uitgebreide rapport in de markt.

    Wilt u ook inzicht in de kredietwaardigheid van uw klanten? Wij geven graag advies over de juiste informatie voor uw bedrijf. Neem voor meer informatie contact met ons op.

  • Welke klanten vormen een betalingsrisico voor mijn bedrijf?

    Ieder bedrijf is uniek. Daarmee verschilt ook het soort klanten dat risico oplevert. Een verkoper van schoolboeken heeft te maken met andere risico’s dan een organisatie die woningen verhuurt. Met een analyse van uw klanthistorie kunt u bepalen welke klanten het hoogste risico voor u vormen. Focum helpt u hiermee.

    Uw voordelen met een risicoanalyse van Focum

    • Inzicht in de kredietwaardigheid van potentiële klanten
    • Afgestemd op de doelstellingen van uw organisatie
    • Op basis van statistische analyses
    • Uitgevoerd op uw eigen data
    • In combinatie met onze credit check
    • Optimale acceptatie

    Bedrijfsspecifieke risico’s

    Op basis van uw historische data maken wij een analyse. Welke klanten betalen hun rekeningen niet en wat hebben zij gemeen? Bovendien voegen we onze eigen informatie over kredietwaardigheid toe. Dit leidt tot een scorecard specifiek voor uw organisatie.

    Accepteer de juiste klanten

    De scorecard is onderdeel van onze credit check en vertelt u welke klanten een hoog risico opleveren en welke niet. Is het risico hoog, dan kunt u zelf bepalen of en onder welke voorwaarden u deze nieuwe klant toelaat. Zo weet u precies welke klanten een betalingsrisico vormen voor uw bedrijf en kunt u hierop ingrijpen.

    Wilt u ook inzicht in de kredietwaardigheid van uw klanten? Neem dan contact met ons op.

  • Hoe krijg ik zoveel mogelijk goed betalende klanten?

    Om het risico op wanbetaling te verkleinen, stelt u eisen aan de kredietwaardigheid van uw klanten. Deze moeten niet te strikt zijn, want dat kost u winstgevende klanten. Maar ze moeten ook niet te soepel zijn, want dat leidt tot verlies. Focum helpt u om uw acceptatie te optimaliseren. 

    Uw voordelen met acceptatie optimalisatie door Focum

    • Hoge acceptatie, laag risico
    • Op basis van statistische analyses
    • Minder wanbetaling & fraude
    • Meer winstgevende klanten

    Hoge klantacceptatie en een laag risico

    Wat is de waarde van uw klanten en hoeveel risico brengt een klant met zich mee? Op basis van heldere analyses vormen wij een antwoord op deze vragen. Daarbij vergelijken we uw kosten en baten en houden we rekening met de kredietwaardigheid van een klant. U ontvangt duidelijke adviezen om uw acceptatiepercentage te optimaliseren. Zo helpen wij u om meer winstgevende klanten te krijgen.

    Wilt u ook inzicht in de kredietwaardigheid van uw klanten? Neem dan contact met ons op.

  • Hoe sluit ik betalingsrisico's helemaal uit?

    Met de credit check van Focum vermindert u het risico op wanbetaling aanzienlijk. Maar wat als u dit risico helemaal wilt uitsluiten? Webshops kunnen bij Focum een betaalgarantie krijgen. Betaalt een klant niet, dan garanderen wij de betaling voor 100%.

    Uw voordelen met de betalingsgarantie van Focum

    • Facturen altijd betaald
    • Geen afschrijvingen of incassokosten
    • Geen risico op wanbetaling
    • Veilig achteraf betalen aanbieden

    100% Betaalgarantie

    Wanneer een klant een artikel op rekening bestelt bij u, toetst Focum realtime de kredietwaardigheid. Is de klant geaccepteerd, dan levert u de bestelling. U hoeft zich geen zorgen te maken over de betaling. Wij betalen het volledige bedrag aan u uit, wanneer uw klant dat niet doet.

    AchterafBetalen

    Wilt u ook de facturatie en het debiteurenbeheer uitbesteden? Maak dan gebruik van onze dienst AchterafBetalen. Dit is een volledige achteraf betaaloplossing voor webshops. U heeft er geen omkijken meer naar.   

    Wilt u meer informatie over onze betalingsgarantie of AchterafBetalen? Neem dan contact met ons op.

Laatste nieuws

NVH positief over oprichting meldpunt datagebruik

13 januari 2017   |   Focum

De Consumentenbond start een meldpunt voor het gebruik van data. Hiermee richten zij zich specifiek op de toepassing van data bij klantacceptatie. De Nederlandse Vereniging van Handelsinformatiebureaus (NVH) staat positief tegenover de oprichting van dit meldpunt.

lees verder

Opdrachtgever van incassobureaus? Denk aan uw verantwoordelijkheid

28 november 2016   |   Incassomanagement

De ACM en AFM gaan de regels voor incassobureaus strenger handhaven. Hiermee willen zij oneerlijke incassopraktijken aanpakken. Hoe geef je als opdrachtgever invulling aan je verantwoordelijkheid hierin? Wij geven enkele tips.

lees verder

aanmelden nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van ons laatste nieuws!

Aanmelden